Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla

Siverek

:

KONTÖR DOLANDIRICILIĞI

CEP TELEFONU KULLANILARAK YAPILAN DOLANDIRICILIK YÖNTEMLERİ
1- Kendilerini Emniyette görevli Başkomiser veya Müdür olarak tanıtan dolandırıcıların vatandaşları ikna edebilmek amacıyla gerçekten görevli Şube Müdürleri veya Büro Amirlerinin adlarını ve telefonlarını vererek ulaştıkları,
2- Vatandaşlara fonda Polis telsizi melodisi dinleterek "Sizin ve başka vatandaşların cep telefonu numaralarını teröristler kullanıyor, çok konuşma yapılıyor, size yüklü miktarda fatura gelecek, biz bu şahısları tespit etmek için Türkiye genelinde büyük bir operasyon yapmaya hazırlanıyoruz, bu konuşmalarımız ve size vereceğimiz cep telefonu numaraları gizlidir, kimseye anlatmayın,
kimseyle konuşmayın ve en yakın postaneye gidin, size yazdıracağımız cep telefonu numaralarına kontör gönderin, operasyon bittikten sonra biz size haber vereceğiz, bu masrafları devlet size ödeyecek" gibi ifadeler kullandıkları,
3- Cep telefonlarına "Ödül kazandınız" şeklinde kısa mesaj gönderip, mesaj gönderilen kişi arayıp ne ödülü kazandığını sorunca "15.000 TL ödül kazandığım ancak ödülü alabilmek için 3 adet kontör kartı alıp şifresini göndermesi gerektiği" şeklinde söylemlerde bulundukları,
4- Bunlarla beraber kredi kartı numaraları ile kart şifrelerinin de istenildiği ve cep telefonu abonesince de paylaşılmaması gereken bilgileri, telefon içinden gelen sesin gizemine kapılarak verdikleri anlaşılmıştır.
5-Son zamanlarda, dolandırıcılar aradıkları mağdurlardan, vermiş oldukları T.C. kimlik numarasına nakit para havale etmelerini istemektedirler. Sadece T.C. kimlik numarasıyla havale imkanı sağlayan bankalar bu dolandırıcılık yönteminde kullanılmaktadır
 
VATANDAŞLARIMIZIN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR
1-Bu tür dolandırıcılık olayına maruz kalan vatandaşlarımızın en kısa sürede kolluk kuvvetine veya C.Başsavcılığına başvurması gerekir. Başvuru akabinde savcılık talimatının ilgili GSM şirketine gönderilmesi ile söz konusu kontörler bloke edilmektedir ve bir sonraki mahkeme aşamasında GSM şirketlerince kontörlerin iadesi olabilmektedir.
2- Vatandaşlarımız bu tür taleplere inanmamalıdır. En caydırıcı yöntem bu suç türüne karşı bilinçlenmedir. Devlet bir konu varsa yüz yüze görüşür, Karakola ya da şubeye davet eder. Bunun dışında gelen telefonlara itibar edilmemesi gerekir. Dolandırıcılar polis ve savcı gibi isimleri kullanıyor; vatandaş da paniğe kapılıp kendisinden isteneni yapıyor. Bu tarz telefonlara inanmasınlar ve hemen telefonu kapatsınlar. Numara gözüküyor ise polise ihbar etsinler.
3- GSM bayileri ilk hat açısında vatandaştan nüfus cüzdanı fotokopisi istemektedirler. Alınan bu nüfus cüzdanları usulsüz bir şekilde kullanılarak çok miktarda hat açılmaktadır. Vatandaşlarımız hat açılırken verdikleri nüfus cüzdanının fotokopisi üzerine aldıkları hattın numarasını yazarak aynı fotokopi ile bilgisi dışında farklı hatların açılması engellenebilir.
4- Vatandaşlar bilgileri dışında kendi adlarına açılmış hatların olup olmadığım GSM firmalarının iletişim merkezlerinden öğrenerek şayet bilgisi dışında hat açıldı ise açan bayi hakkında Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunmalıdır.
5- Vatandaşlar dolandırıcılar tarafından istenen kontörpara veya ATM cihazları vasıtası ile para transferini kesinlikle yapmayarak en yakın kolluk birimine müracaat etmesi gerekmektedir.
6- Dolandırıcılar telefon ile irtibat kurdukları vatandaşların kredi kartlarının numaraları ile kişisel bilgilerini öğrenerek bu bilgileri dolandırıcılık olaylarında kullanmaktadır.
  • Kurumsal E-Posta
  • Polsan
  • UPEM
  • TUBİM
  • Suç Önleme Sempozyumu
  • UTSAS Sempozyumu
  • KGYS
  • BİMER
  • İçişleri Bakanlığı
  • Çocuklar Uluslararası Sempozyumu
  • Polis Radyosu